StrefaOtwarta/ recital Magdaleny Pamuły / "bym dalej mogła biec"

wstęp: 20 zł

Historia opowiadana słowami Poświatowskiej, Białoszewskiego, Osieckiej, krakowskich poetów, ludowych mądrości, własnymi. Brzmiąca muzyką Koniecznego, Kurylewicza, dawną, ludową, i własną.
Świat kobiecy w połączeniu z dwoma światami męskimi: fortepianowym i skrzypcowym.
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
By na koniec wziąć oddech
i dotknąć zakurzone słowa i dźwięki
zamknięte w starych notesach.
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Magdalena Pamuła:
Pisze słowa do własnej muzyki oraz sięga po pieśni muzyki ludowej i piosenkę artystyczną, przepuszczając je przez własną wrażliwość muzyczną. Wokalistka, aktorka, absolwentka krakowskiej wiedzy o teatrze oraz XII Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. W 2015 roku dołączyła do głównego zespołu teatru „Gardzienice".
Można zobaczyć i usłyszeć ją w spektaklach w reż. Włodzimierza Staniewskiego. Laureatka wielu prestiżowych nagród na festiwalach związanych z piosenką artystyczną (m.in. Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie, Ogólnopolski Festiwal Piosenki Artystycznej w Rybniku, Ogólnopolski Konkurs Recytatorski w kat. poezja śpiewana).

Mikołaj Kostka:
Esteta skrzypcowego brzmienia. Wrażliwiec i poszukiwacz. Kompozytor. Eksperymentator, balansujący między wirtuozerską zadziornością a minimalistyczno-ascetyczną przestrzenią, bliską ciszy.
Obecnie student Akademii Muzycznej w Katowicach. Współtwórca zespołu Raczkowski/Kostka Duo oraz lider formacji Follow Dices, laureata XIII Hanza Jazz Festiwal, wyróżnionego na Blue Note Poznań Competition 2017. Maciej Obara powiedział o nim: "Bez wątpienia Mikołaj Kostka ma wielki dar do komponowania. Cechuje go ujmująca muzykalność oraz piękny dźwięk. Jego muzyka jest czarująca a on sam chętnie sięga w niej do abstrakcji. Przed nami artysta różnych wymiarów."

Franciszek Raczkowski:
Pianista wrażliwy na każdy detal. Impresjonista. Improwizator, w niezwykły sposób wplatający w swój język improwizacji idiom klasycznej pianistyki, z którego wywodzi się jego tożsamość.
Laureat VIII Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Jego debiutancki album (Franciszek Raczkowski Trio - Apprentice, wydawnictwo ForTune), zyskał wiele przychylnych opinii w środowisku muzycznym. Jan Ptaszyn Wróblewski stwierdził, że to muzyka z wielkimi nadziejami na przyszłość.Ta sama muzyka znalazła się, obok nagrań Sławka Jaskułke, Leszka Możdżera i Michała Tokaja, w japońskim wydaniu zestawiającym dokonania polskich pianistów (Polish Pianism, wydawnictwo CorePort, 2017).