StrefaEtno / Nasmeh

wstęp: 20 zł

NASMEH to zespół utworzony przez polską artystkę i wokalistkę Aleksandrę Zawłocką, syryjskiego muzyka i kompozytora Wassima Ibrahima oraz meksykańskiego perkusistę Tomasa Celisa Sancheza. „Nasmeh” w języku arabskim oznacza delikatną bryzę i stanowi metaforę ducha naszej muzyki, która niczym wiatr przenika przez kultury i porusza ludzkie serca niezależnie od narodowości. W czasie koncertu muzycy wykonają pieśni tradycyjne Bliskiego Wschodu i Bałkanów w aranżacjach na głos, oud oraz instrumenty perkusyjne. Z zespołem gościnnie wystąpi Kamil Kruk na pile koncertowej.
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
o członkach zespołu:

Wassim Ibrahim: urodzony w Damaszku, w Syrii, w 1978 roku. Swoją przygodę muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat, grając na flecie i oud. W latach 1990-1996 rozpoczął naukę gry na instrumencie – oud, którą prowadził nauczyciel Fayez Zahe Aldin. Następnie rozpoczął studia na kierunku Harmonia i kontrapunkt, które prowadziła Prof. Bella Tagezieva. 2005 rok to początek kariery akademickiej w High Institute of Music (Wydział Teorii i Kompozycji) w Damaszku. Studia ukończył w 2010 roku, współpracując z wieloma wykładowcami. Jego edukację prowadzili profesorowie pochodzenia rosyjskiego, kompozycję wykładał Prof. Serge Kopperanov, teorię – Prof. Bella Tagezieva, dyrygenturę – Prof. Victor Babenko oraz Mr Missak Baghboudarian; dyrygent Syryjskiej Orkiestry Symfonicznej. Następnie Wassim Ibrahim uzyskał stopień magistra studiów kompozytorskich na Akademii Muzycznej w Krakowie, w Polsce, pod nadzorem Prof. Józefa Rychlika w 2015 roku. Uzyskał stopień doktora w dziedzinie kompozycji muzycznej na Akademii Muzycznej w Krakowie, kierunek kompozytorski, współpracując z Prof. Wojciechem Widłakiem.
Jego profesjonalna kariera kompozytorska rozpoczęła się w 2002 roku, od skomponowania sześciu piosenek dla dzieci, które znalazły się na płycie dedykowanej najmłodszym. Następnie jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach, w różnych krajach i halach koncertowych na całym świecie, między innymi: podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień w Austriackim Forum Kultury w Warszawie; w Sali Koncertowej Filharmonii Krakowskiej; podczas Festiwalu Krakowskiej Akademii Muzycznej – aXes; w trakcie Dni Kultury Syryjskiej w teatrze Muth w Wiedniu, w Austrii; na koncertach w Burgtheater Kasino oraz Ehrbar Saal w Wiedniu, w Austrii; w New Jersey i Wisconsin w Stanach Zjednoczonych; w Elb Filharmonii w Hamburgu w Niemczech; na konferencji Chrześcijaństwo-Islam w Bejrucie, w Libanie; na festiwalach: Damaszek – arabska stolica kultury; Aleppo – stolica kultury islamskiej; na festiwalu chórów Aswatuna w mieście Petra, w Jordanii; i w Opera House w Damaszku.
Wassim Ibrahim był także członkiem chóru Chamber Choir w Higher Instytut of Music w Damaszku. Występował też w wielu krajach, grając na oud; między innymi w: Stanach Zjednoczonych, Austrii, Niemczech, Polsce, Francji, Włoszech, Czechach, Rosji, Maroku, Jordanii, Algierii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Libanie i Syrii. Uczestniczył także w wielu warsztatach, kursach i koncertach: kurs kompozytorski w Krakowie, w Polsce, prowadzony przez kompozytora Macieja Jabłońskiego w 2013 roku, warsztaty kompozytorskie w Austrii, w Wiedniu prowadzone przez kompozytor Johannę Doderer, warsztaty pod kierunkiem mgr Geralda Resch z Wiednia w Syrii w 2010 roku. Występował też jako solista lub członek chóru (tenor) na koncercie Mediterranean Youth orchestra „Ewangelia Jana”, którego dyrygentem był Alain Jotard (w Damaszku – Maroku – Nicei , Marsylii, Francji). Brał udział także w warsztatach prowadzonych przez kompozytora Joseph’a Vella na Malcie w 2009 roku. Uczestniczył w wykonaniu dwóch utworów podczas Festiwalu Chórów i Orkiestr Czajkowskiego w Moskwie w 2008 roku. Brał też udział w warsztatach prowadzonych przez francuskiego kompozytora Silvin’a Casancon’a w 2008 roku. Uczestniczył również we wszystkich koncertach jako członek Syryjskiej Orkiestry Symfonicznej oraz chóru Chamber Choir w sekcji tenorów w latach 2005 – 2013.
--> www.wassimibrahim.net
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Aleksandra Zawłocka: wokalistka, aktorka, pedagożka, artystka. Koncentruje się na nowych możliwościach głosu, jego mocy w znaczeniu mentalnym i fizycznym, połączeniu z naturą i przestrzenią wokół. Prowadzi grupy warsztatowe w Krakowie pod nazwą Harmonia Głosu i Ciała, skoncentrowanych na uwalnianiu głosu i pogłębianiu świadomości ciała. Aktorka Teatru Gardzienice. Wokalistka w projektach: Nasmeh – muzyka Bliskiego Wschodu i Bałkanów, Szkice wokalne: Wyspiański (realizowany w Muzeum Narodowym w Karkowie), Czarno na białym: światło i cień – performans na wystawie Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (MNK), The Moss Grows on the Nothern Side of the Tree (Rooted Moon Festival, Castelsardo, Sardynia); Karolina Skrzyńska – wokale na albumie Palcem po wodzie, wokale w koncertach; Teresa Mirga – występ gościnny w koncercie tradycyjnej muzyki cygańskiej Bergitka Roma; Bacchae – Thiasos Theatre, reż. Yana Zarifi and M J Coldiron; spektakl muzyczny Qube – Wataha Drums.
Wzięła udział w wielu artystycznych warsztatach i kursach, m.in.: Akademia Praktyk Teatralnych Gardzienice (2014-1016), Embraces. Dialogues through body and voice – Nini Julia Bang i Przemysław Błaszczak (Teatr ZAR, Wrocław), Feldenkrais Method Singing is a movement – Rebecca Meitlis, Międzynarodowa Letnia Szkoła Muzyki Tradycyjnej, I Międzynarodowe Warsztaty Teatru Ruchu Tańce Zwierząt – Slava Inozemcev (Białoruś), Studio Pantomimy (Wrocław), Tańce balijskie – Aryani Willems (tancerka tradycyjna, pedagog – Thiasos Theatre), Kecak – Balijskie formuły rytmiczno-muzyczne – Manuel Jimenez (muzyk, pedagog, kierownik muzyczny Thiasos Theatre), Praca aktora z maską balijską – Margaret J Coldiron (reżyser, pedagog – Thiasos Theatre). Odbyła staż w Fundacji Jublio, współprowadząc warsztaty dla grup społecznych zagrożonych wykluczeniem-romskie dzieci, osoby dorosłe i młodzież z niepełnosprawnością. Pracowała z dziećmi jako terapeuta muzyczny, używając kamertonów terapeutycznych, dzwonków koshi. Ponadto prowadziła m. in.: warsztaty pracy z głosem i pieśnią na Festiwalu Rooted Moon w Castelsardo (Włochy), warsztaty uwalniania głosu i nauki pieśni na Festiwalu Wikingów i Słowian na Wolinie, warsztaty dla Toastmasters w Krakowie, warsztaty umiejętnej pracy z głosem dla animatorów z Funacji Ukryte Skrzydła, warsztaty głosowe na wymianie młodzieżowej Youth in Radio Action we Lwowie pomiędzy Białorusią, Włochami, Polską i Ukrainą, z uczestniczeniem osób niewidomych, warsztaty twórcze dla dzieci na wakacyjnych warsztatach Fundacji Ovo, warsztaty świadomości głosu na obozie harcerskim dla młodzieży ze 111 Artystycznej Drużyny Harcerskiej, warsztaty dla seniorek Uwolnij głos w DDK w Lublinie, warsztaty dla koła teatralnego z MCK w Skarżysku-Kamiennej, warsztaty świadomego używania głosu dla trenerów i szkoleniowców.
--> www.harmoniaglosu.com
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
Tomas Celis Sanchez: urodził się w Meksyku. Absolwent Akademii Muzycznej w Ciudad de México, którą ukończył w klasie kontrabasu. Swoją karierę muzyczną realizuje, jako instrumentalista perkusyjny. Od blisko 20 lat mieszka w Krakowie. Jest uznanym sidemanem, docenianym przez muzyków w Polsce i za granicą. Współpracował m.in. z Ewą Urygą, Krzysztofem Ścierańskim, Anną Marią Jopek, Justyną Steczkowską, Ewą Bem, Karoliną Glazer, Martyną Jakubowicz oraz z zespołami Raz Dwa Trzy i Zakopower. Jest zapraszany do udziału w najważniejszych europejskich festiwalach jazzowych m.in. w Ingolstadt Jazz Tage, International Jazz & Blues Festival, Kikinda w Serbii. Koncertował podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach oraz w Instytucie Polskim w Lipsku. W 2013 roku dwukrotnie występował na Koncercie Niepodległości: w Muzeum Powstania Warszawskiego oraz na Zamku Królewskim w Warszawie.

See less

 

znajdź nas
STAY TUNED
partnerzy PARTNERS
  • Instagram - White Circle
  • Facebook - White Circle

© 2019 by Strefa